Svalin

October 14th, 2014

Ibiza / Kust

Uncategorized, by yvonne.

Eind aug zijn we weer terug op de boot. De boot is deze keer wel erg vies dus er moet flink gepoetst worden in de hitte. Het loopt in de loop van de dag op tot bijna 40gr. We maken met een gids nog een fietstocht door Valencia, de boodschappen worden weer op de steiger afgeleverd we zijn klaar voor vertrek. Wel moeten we afscheid nemen van de Tartaan, ze hebben besloten om terug te varen naar Lagos in Portugal. Volgende zomer varen ze terug naar Nederland. Het zal wel even wennen zijn, 4 zomers hebben we met elkaar opgevaren. We varen de 80 mijl naar Ibiza in 11u en droppen het anker weer in St Antoni. We liggen in verschillende baaien o.a de prachtige Calla Saona bij Formentera. In port Roig hadden we een mooring gepakt maar de eigenaar kwam nog om 23u terug dus in het donker nog een andere gepakt en de volgende ochtend toch maar het anker erin. Omdat Maret een paar dagen komt terug naar Antoni. We huren een auto om haar van het vliegveld te kunnen halen en maken de volgende dag een trip over het eiland. Bij de beachclub Cala Bassa voor anker en heerlijk lunchen. Het waren gezellige dagen. Hierna weer in paar baaien maar we liggen eigenlijk steeds onrustig te rollen. Omdat er in de avond en nacht heel veel wind wordt afgegeven nemen we om 9u het besluit om terug naar de kust te gaan. Snel opruimen en een half uur later zijn we onderweg naar Denia waar we om 18.30 aan de lijntjes liggen. Lekker rustig. We liggen hier een week en het bevalt ons wel, fietsen veel. En we krijgen een mooi aanbod voor de winter om hier 7 maanden te kunnen liggen. We besluiten het te doen en de plaats die we in Valencia hadden af te zeggen. Varen door naar Moraira waar we een heel gezellig weekend hebben met Wil en Liesbeth uit Vlissingen die hier al 3 jaar wonen. Verder door naar Altea en passen daar onze plannen aan om niet door te varen naar Alicante maar een auto te huren en zo naar Alicante te gaan. Zodoende kunnen we ook naar BBQ bij Paula en Peter die hier vlakbij een huis hebben. Maken een paar mooie tochten door de bergen met de auto en gaan een paar keer kijken naar de Volvo Ocean Race in Alicante. Een hele happening, de dag van de in-port race kunnen we mee met de motorboot van Peter en Paula. Was super om dit vanaf het water mee te maken. Zoveel boten op het water, was blij dat we niet met onze eigen boot er tussen zaten. Weer terug naar Denia waar we de boot klaar maken voor de winter, huren weer een auto dan hebben we vervoer naar het vliegveld. Maar kunnen ook nog even een paar golfbanen mee pikken en wat in het achterland toeren wat werkelijk heel mooi is. Bezoeken Ben en Marleen in Javae en Jaques en Marlene komen bij ons op bezoek uit Valencia. De warmte wordt wat minder en de afgelopen weken hebben we ook regelmatig regen gehad. Het was een mooie warme zomer maar vinden het fijn om nu ook weer naar huis te gaan. Volgend jaar zien we wel verder.

Back Top

Responses to “Ibiza / Kust”